MÅNEDENS TURMÅL JUNI

I anledning 20-årsjubileum for Fjelltrimmen, vil vi i år ha MÅNEDENS TURMÅL, som også blir godkjent på lik linje med en topptur. Månedens tur i juni er SETERLIA ved Litltrøkna.

Start er ved Trøknabrua v/ Fv 65 (300m nordøst for Trøknaholt Camping). Samme startsted som tursti til Storfjellet.

Bratt opp langs skogsveien på vestsida av Litltrøkna. Videre langs ”Lars Foseides vei” på fin og tørr sti.  Etter ca. 2 km kommer dere til stidele der det er skiltet til trimboksen. Den ligger 300 m fra turstien til Storfjellet.

Har man lyst er det en fin mulig å fortsette turen til toppen av Storfjellet. Da fortsetter dere etter turstien og kommer til ei bru der stien fortsetter på østsida av bekken et stykke før du kommer til et stidele merket med skilt; ”Storfjellet” til høyre og ”Storfjellet om Slettdalen” til venstre.

Her har du to alternative ruter til toppen;

1. Den ene tar av til høyre fra bekken og går i jevn stigning opp mot ryggen som fører til toppen. Noe myr en kort strekning.

2. Den andre fortsetter rett frem og følger Litltrøkna på østsida opp Slettdalen til varden med trimboka. Denne ruta anbefales på tur opp da den er noe lettere enn den andre.

Turstigruppa ønsker dere en riktig god tur!